2021-es részleges napfogyi esővel.

2021.06.10 15:57

 Hát elég vegyes érzelmekkel néztem a meteorológiai előrejelzéseket,mikor az egyik azt mondta hogy jó idő lesz a másik meg hogy eső is várható.Na most akkor mi az retek van? Na mindegy mindenre (is) felkészülünk! Kiviszem a kicsi 90/1250 MC távcsövet az a hónom, alatt is elfér ha esik ,simán beszaladok vele.Éppen ezért nem vittem ki a laptopot sem a kameráimat, csak a fényképező masinériát.Így is lett.A napszűrő fóliámat meg elő kellett kotorni mert elfelejtettem hová raktam.Vagy 30 percet kerestem de meglett persze mindenféle Voodoo átkot szórtam rá.Kint mikor eljött az idő biztató volt az időjárás.Hol felhős volt az ég, hol szinte kristálytiszta!

 A felhőkön keresztül láttam hogy elkezdődött,gondololatban egy nukleáris bombát robbantottam Berény felett hogy gyorsabban tisztuljon az ég.Bár a fedés nem volt hatalmas méretű de ez mégis emlékezetes lett.Az oka hogy a Hold déli vidéke kúszott be a Nap elé és ezáltal a profilból láthattam a kráterezett,szétlőtt féltekét.Egészen fantörpikus látvány volt!

  Cserélgettem az okulárt és a fényképezőt,mikor melyik került a helyére.Aztán felraktam a Barlow2X fókusznyújtót hogy jobban megörökítsem a Hold peremét,azok a hullámok,rücskök igen-igen vonzották az ember tekintetét! Tényleg olyan volt mintha valaki kiharapott volna egy darabot a Napból és a foga nyoma ott maradt! Egyébként szépen lehetett ám látni a Hold peremének mozgását a Napon.Ahogy kivonult előle, percek alatt beleolvadtak a rücskök a Nap körül lévő sötétbe.

Egy-két felhő még szemtelenkedett,majd a fogyás vége után nem sokkal eleredt az eső is,jó kis zuháré formájában.Vagyis mindkét időjárás előrejelzés "tökéletes" volt. A fotókat 1/1000 mp zársebességgel ISO1600-on készítettem Canon EOS 405D fényképezővel,bár néha variáltam az értékeket de az átlagos az ez volt.Mindent összevetve megérte szabit kivenni erre a napra. Áve!

Sz.Á.I.

Elérhetőség

Szabó Álmos István Facebook-on is megtalálsz!