A 2. NEOWISE-expedíció

2020.08.04 18:50

 

Nos a dolog ott kezdődött hogy az üstökös sokat halványodott , a megjelenése is teljesen megváltozott egyfajta Dr.Jekyll és Mr.Hyde lett belőle.Mások fotóin látva az az elhatározás született hogy ezt mégegyszer meg kell keresni és bizony le kell fotózni. Horváth Zoltán barátom és kollégám jelezte hogy tőlük ,Mezőberény déli részéről bizony jól látható a "kistökös" (mert már halovány..) ezért ha leugrom hozzájuk egy közös észlelésre akkor jól járok mindenképp.A kevesebb szúnyog ígérete erőssen gondolkodásba ejtett. Meg lehet úszni vérveszteség nélkül? Koszt és kvártély? Így hát elhatároztam megyek hozzájuk.A drótszamaramra most a múltkori 25kg-nyi teher helyett 30kg-ot pakoltam hisz vittem a Konus 20x80-as óriásbinokliját és a TS binobenézőjét is.Ha már van teszteljük is egyben.Átbiciklizve a városon szinte mindenki megnézett,ki ez az őrült? Nézd már hogy fel van pakolva! Mikor besötétedett a felhők és a Hold elintézte hogy 10 perc keresés után az óriáslátcsővel megtaláljam az égi vándort.A kóma átmérőjét 5 ívpercre becsültem a fényessége ekkor 5.5 magnitúdó volt vagyis kristálytiszta égen se láttuk volna szabad szemmel nem hogy ilyen égen. Zoltán barátom egész apparátusát felvonultatta: 200/1000 Newton,130/650 Newton távcsövek keresték a kométát.Az én részemről csak a 127/700 Fraunhofer refraktor a hozzá tartozó EQ5 mechanikán és az óriásbinokli volt bevetésen.Zoli próbálta alapobjektíves képet is készíteni de nem járt sikerrel.Nekem is csak azért sikerült mert a Jó Isten is így akarta.A rendkívül világos égi háttér megölte a részleteket,tompította a magot, a kómát; a csóvát szinte leradírozta az égről.A szúnyogok persze nem hagytak minket persze jóval kevesebben voltak mint a város szélén a pusztában.Plusz nem egyedül voltam,így feleződtek a szúnyogok mert hát nem mindnek én voltam a célpont! Pedig az én vérem finomabb,ezt SMS-ben írta nekem egy szúnyog. :) Azért mi is ettünk jó fincsi kacsazsíros kenyeret hagymával,paradicsommal.Maga az összeröffenés nagyon jó volt máskor is volt már ilyen de lesz is az biztos.A végére álljon itt a kép amit a lencsés távcsövemmel készítettem: paraméterek   127/700 Fraunhofer, EQ5 mechanika,Canon EOS 350D fényképező,ISO 1600 érzékenységen összesen 60 kép,10-20 és 60 másodperc expókkal,majd egy maszkolással összeraktam a kész képeket amelyek hol az üstökösre hol a csillagokra volt illesztve.    

Sz.Á.I.

Elérhetőség

Szabó Álmos István Facebook-on is megtalálsz!