A fotópuska

2016.11.06 12:13

Egy alkalommal Horváth Zoli barátom mutatta meg új kreatúráját, és én egyből elhűltem tőle.Egy 60/900-as Celestron lencsés távcső volt az alap egy vázon végére egy DSLR gép rögzítve.Mindez teljesen egy dagadt puska kinézetű volt elsütő billentyűvel, válltámasszal.Kipróbálás után vissza se akartam adni a gazdájának az eszközt annyira megtetszett.Vagy 1 órát lövöldöztem mindenre, mindenkire.

Maga az eszköz egy fióksínre van rögzítve, az az alap.A válltámasz lemezollón kivágott majd meghajlított lemez, vastagsága 2,5mm.Én erre ráragasztottam a fabetétet.A markolat 5mm-es laposvasból lett, erre is ragasztottam fa lapokat, és ide jött az elsütőbillentyű is.Ez nem más lett mint hegesztőpisztolyba való kapcsoló, "ravasz".Innen megy a kábel a fényképezőgépbe és vezérli azt.

A különbség az én fotópuskám és a Zolié közt hogy az enyém Skywatcher gyártmányú 70/900-as távcsőből van, és régebbi 350D fényképező van installálva.Ezt láthatjuk a képeken.

Ha valaki kedvet kap hozzá és készít egy ilyet magának, sok öröme lesz benne.Ajánlott beállítás az 1/640-ed másodperc iso 200 érzékenységen.Persze a fejlődés nem áll meg, Zoli már készített egy jobbat 102/1300-as Makszutov-Cassegrain távcsőből.

A kép élességét kis elektromotorok állítják annak a vezérlőjét láthatjuk elől lent.Ez már letisztultabb verzió mint amit eddig csináltunk, ez már profi munka.A képeit a galériában láthatjátok.Aki szereti a természetet a repcsiket és nem akar drágán egy mindentudó fényképezőt venni azoknak ajánlom ezt a verziót.Fókuszban elhelyezve a fényképezőt kb.: 40X-es nagyítást kapunk 900mm-es gyújtótávnál.A kép fényerős és éles lesz.Nekem van összehasonlítási alapom mivel egy fujifilm finepix s 3200 tulajdonosa vagyok.24X optikai zoomot tud a gép de amint nem megfelelő a megvilágítás már nem igazán használható ki a zoom.A kép olyan mintha söréttel lőtték volna telibe a zaj miatt.Az objektív átmérője is lehetne nagyobb,a 30mm ide kevés.Sorozatfelvételben is lassú.

    Azt hiszem a fenti kép magáért beszél egy 25 m-re lévő fenyőfa ágairól . 

Ez pedig a Türkish Airlines gépe, egy kis gyakorlás után ilyen képeket lehet készíteni.Az eszköz könnyű jól hordozható a strapát is bírja, igazi természetbe járós cucc! Persze az emberek biztos nagyot néznek ha meglátják,talán még a rendőrt is ráhívhatják az emberre mert "terroristának" néznek :)  .....

Ha kérdésetek volna ez ügyben (is) írjatok.

 

Sz.Á.I.

Elérhetőség

Szabó Álmos István Facebook-on is megtalálsz!