A furcsák III.

2017.06.16 15:19
Egy mágneses anomáliát szeretnék most bemutatni, akármilyen hihetetlen az amatőrök 99%-a látta már csak átsiklott felette.Én is emlékszem hogy sokszor megnéztem csak nem tudtam hova rakni, mi ez.Nos ez a képződmény egy mágneses anomália mintegy 1300km2-en terül el, világosabb színét az erővonalak a töltött részecskék eltérítésével szerzi,így óvja a felszínt a napszél sötétítő/vörösítő hatásától.Méretéhez pedig jó összehasonlító eszköz az Airy kráter 39km-es átmérőjével, vagy a Parrot C a 31 kilométerével.Ellenpárja egyenlőre nincs meg.A térerő 7nanotesla ez a földinek 1/3000-ed része (ennyi térerő van  Reiner Gammában is).A képen a kéket túltoltam hogy jobban előjöjjön az örvény, emiatt a többi szín is kékben több.Ezen a részen van egy ősi,régi óriási kráter nagyon nehezen felismerhető, itt-ott van csak meg gyűrűs falai,egyes helyeken Loro medencének nevezik,súroló fény kellene hozzá.A képet erősen hullámzó légkörben készítettem
Az alsó képen:
Ezen a területen eratoszthenészi korú rianások vannak, melyek tektonikus eredetűek de vulkanikus hatásai is voltak.Ennek hatására jött létre a Hansteen alfa is (van róla írásom itt ).Maga a kráter igen öreg , majdnem teljesen feltöltött.30km-es és a kora imbriumi( 3,2-3,8 milliárd év).A kráterben több rianás van,csak a kevés képkockának és a felbontásnak köszönhető hogy nem láthatóak.A béke jele amiatt látható mert az a legerősebb kontrasztú csatorna és igazából az is csálén áll.A ferde rálátás és az árnyékok játéka egy számomra nem mindennapi élménnyel gazdagított.(A kép közepén látható)
 
A képeket 200/1000 Newtonnal ASI120MC és QHY5 kamerával készítettem, 3X nyújtással, a mono képnél egy Castell "IR kapu" szűrőt is bevetettem.
 

Elérhetőség

Szabó Álmos István Facebook-on is megtalálsz!