Kisbolygók

2017.09.01 14:38

Biztos sokan olvasták a hírekben az 3122 sorszámú Florence névre hallgató kisbolygó hogy itt jár a kertek alatt, és hogy potenciálisan veszélyes a földre.Elég nagy 4,3-5 km közötti átmérőjével rendet tudna vágni ahová az becsapódna.Érdekes dolgok nem igazán vannak kisbolygó ügyben, nem is szeretem őket mióta az eszemet tudom.Számomra idegenek ezek az égitestek.De mivel ez az aszteroida kivételes és pont jól rálátok itthonról , csak megörökítem!

A képen 30 másodperces közönként készítettem 1 másodperces felvételt a QHY5 kamerámmal.A 25centis Newton a zavaró Hold ellenére ragyogóan mutatta az apróságot, 8,7-8,9 magnitúdójával.Persze a szememmel is megvizslattam az fénypontot, érdekes vajszínű volt.A távcsőben is szinte "hasított" az égen, már 1 perc elteltével látni lehetett az elmozdulást! A végére pedig hogy lássuk is ahogy repeszt a csillagok közt itt egy link:

https://www.youtube.com/watch?v=aBVff-Gyc-s

A felvétel 759 másodpercet ölel fel, szintén Mezőberényből szintén én készítettem.

Sz.Á.I.

Elérhetőség

Szabó Álmos István Facebook-on is megtalálsz!