Távcső az óvodának

2023.01.30 18:49

Nem is olyan régen az interneten nézegetve a távcsöveket megakadt a szemem egy igen kedvező ajánlaton.Maga a cső és az állvány kezdő távcsőnek számított, igazából egy 60/900 refraktor eq1 mechanikán volt.Gondoltam egy ilyen strapabíró eszköz jó lenne az ovisoknak! Miután nyélbe ütöttem az üzletet,megbeszéltem az óvoda vezetőjével Tündével mikor tudnám őket meglátogatni.A távcsőről egy szót sem szóltam legyen meglepi a dolog! Számítottam rá hogy esni fog a hó ezért az egész dobozt fekete zsákba csomagoltam.Az óvoda kapuja volt az első akadály mert két kézzel volt csak nyitható,egy kézzel az elektromos nyitó gombot ,a másik kézzel pedig a kilincset kellett lenyomni.Persze ez nem lenne gond ha a biciklimmel együtt a csomag nem akart volna elborulni! Bűvészkedni próbáltam a kerékpár egyensúlyával és közben nyitni a kaput.Aztán sikerült is.A nehezén lényegében túlvoltam.Bent  a gyerkőcök játszottak,a hangzavar pedig csak nőtt mikor meglátták a vendéget egy jó nagy csomaggal a kezében.Köszöntöttem őket , majd a gyerekhad közepében kicsomagoltam a távcsövet.Volt nagy ámuldozás,kérdezték a gyerekek mit lehet vele látni? Holdat,bolygókat de a madárfészkeket és a templomtornyot is!-válaszoltam. Kint esett a hó így nem tudtunk semmit megnézni,de az óvónénik biztosították a gyerekeket hogy mihelyst jó idő lesz megnéznek vele "valamit". A keresőtávcső szálkeresztes látómezejét viszont élvezték,nagy látómezejét bent a szobában is használni lehetett.Igaz minden fejjel lefelé volt amit mulatságosnak ítéltek,de legalább láttak vele valamit! A távcső és az állvány összerakása alatt a gyerekek énekeltek nekem és még verset is szavaltak! A fejem felett a Naprendszer rajzolt miniatűr modellje csüngött,úgyhogy minden maximálisan rendben volt! A távcső használatáról egy ismertetőt mondtam a publikumnak, a végén pedig kaptam ajándékot viszonzásul.Egy Naprendszer és egy üstökös rajzot, egy pár almát és narancsot, na meg raffaello golyókat amit ezen sorok írásakor "pusztítottam" el.Örültem hogy örültek a kicsik és a nagyok,na meg minden jó ha a vége jó!

Képeket láthattok a galériában!

Az alábbi cikket Kreiszné Szilágyi Tünde a Mosolygó Óvoda vezetője írta amely megjelent a Mezőberényi Hírmondó újságban:

Kis csillagászok az óvodában

A Mosolygó Központi Óvoda zöld óvodaként a gyermekeket mindig a tapasztalás útján való tanulásra készteti. A mikro környezettől haladunk a makro környezet felé. Az apró élőlényektől a naprendszer felé. Ebben segített nekünk, már sokadik alkalommal Szabó Álmos mezőberényi amatőr csillagász. Ez alkalommal viszont óriási meglepetést hozott magával! Egy Sky- Watcher típusú távcsövet kapott az óvodánk tőle. Ami abban segíti munkánkat, hogy nem csak az interneten nézhetjük meg a bolygókat és a Holdat, hanem ennek a speciális csillagászati eszköznek köszönhetően akár szabad szemmel is. Köszönjük nagylelkű felajánlását!
MVÓI Mosolygó Központi Óvoda
gyermekei és nevelő közössége

Elérhetőség

Szabó Álmos István Facebook-on is megtalálsz!